ONZE LEDEN

Dotsolutions

Vanuit de businessclub van de Weide is mij gevraagd mijzelf en Dotsolutions aan u voor te stellen. Laat ik eerst met mijzelf beginnen. Ik ben Erwin Kuijpens, in 1971 geboren in Hoogeveen en sindsdien woonachtig in de gemeente Hoogeveen. Binnen Dotsolutions bekleed ik de functie van accountmanager en ben verantwoordelijk voor alle verkoopactiviteiten. Onder deze verantwoordelijkheden valt ook actieve deelname aan businessclubs en sponsoring. Vanaf oktober 2015 sponsort Dotsolutions vv de Weide en ben ik als businessclublid het gezicht en aanspreekpunt van Dotsolutions. Dotsolutions levert sinds 2002 professionele internetoplossingen, waaronder websites, webwinkels en webapplicaties, waarbij klanttevredenheid onze drijfveer is! Vanuit Hoogeveen werken wij met een team van professionals aan de meest uiteenlopende projecten waarbij ons eigen ontwikkelde App met een eigen beheersysteem op dit moment ons paradepaard is. Wij hebben een jong en eager team en in samenwerking met onze klanten dezelfde doelen, net als vv de Weide; winnen en succesvol zijn met elkaar!

Enigma Explosives Consultancy

Ik ben Giovanni Tanalepy, getrouwd met Marloes Hendriksen en vader van drie kinderen (Noah, Jesse en Luca).Ik ben woonachtig in Hoogveen sinds 2002. Ik zit mij hele leven al in de voetballerij en zou ook het ook niet kunnen wegdenken uit mijn leven. Zelf jaren op het hoogste amateurniveau gevoetbald en training gegeven en cursus gevolgd. Waarom de vv de Weide: Mijn zoon Noah ging voetballen bij vv de Weide en natuurlijk probeer je, omdat je zoon er voetbalt wat voor de club te doen. Ik ben begonnen als jeugdtrainer bij de F8 van vv de Weide en ben met mijn zoon meegegroeid als trainer tot aan Mei 2015. Vv de Weide was op zoek naar een nieuw hoofd jeugd opleidingen bovenbouw en ben gevraagd om deze functie te vervullen. Na enig wikken en wegen vanwege mijn tijdsbesteding (bedrijf) en mijn prestatiedrang (wat ik bij vv de Weide nog wel eens mis) heb ik deze functie aanvaard. Dus ik ben naast mijn bedrijf veel op de voetbalvelden te vinden en hoop u graag een keer te zien en te spreken. Mijn bedrijf: Enigma Explosives Consultancy is een bedrijf wat heeft zich gespecialiseerd in het opsporen van conventionele explosieven uit de Tweede Wereldoorlog. Wat veel mensen niet weten is dat het Nederlandse grondgebied nog bezaaid ligt met explosieven uit de Tweede Wereld oorlog. Om het een stuk veiliger te maken om eventuele nieuwbouw te kunnen realiseren wordt voor de bouw, mocht het nodig zijn de grond eerst ontdaan van mogelijke explosieven alvorens het civiele bedrijf veilig aan het werk kan. Ook het geven van advies en opleidingen “hoe om te gaan met explosieven” is een sterke kracht van mijn bedrijf. Enigma Explosives Consultancy werkt vooral voor overheidsdiensten, civiele aannemers, ingenieursbedrijven. Mijn bedrijf houdt zich bezig met een breed scala aan diensten, zoals: – Maken van budgetramingen (begrotingen) voor projecten; – Opstellen van vereiste plannen; – Uitvoeren van opsporingswerkzaamheden m.b.t. conventionele explosieven; – Aanvragen van alle benodigde vergunningen t.b.v. explosievenonderzoek; – Verrichten van directievoering en toezicht op de uitvoering van projecten; – Verzorgen van opleidingen volgens de normcertificering. Ook zijn wij te vinden in de beveiligingsbranche wat niet onze core business is en daarbij we nauw samen werken met een partner. Hierbij moet u denken aan het uitvoeren van interne en externe audits om uw bedrijf door te lichten op het gebied van veiligheid aangezien de wereld er niet veiliger op wordt. Filosofie Waarom is Enigma Explosives Consultancy zo succesvol? Wat is belangrijk voor klanten? In welk opzicht onderscheidt het bedrijf zich van de concurrentie? Volgens mij is het belangrijk dat de klant tevreden is daar kwaliteit te leveren, je afspraken nakomen, jezelf proactief op te stellen, flexibel te zijn en qua prijsstelling aan de redelijke kant te zitten. Je moet jezelf bewijzen in deze branche, je moet aantonen dat je bedrijf projecten aankan. Je moet meerwaarde hebben voor de opdrachtgever, het is een kwestie van wederzijds vertrouwen”. Het is daarbij noodzakelijk om voortdurend te blijven investeren in kennis en vaardigheden. Wetgeving die steeds opnieuw aan verandering onderhevig is, nieuwe technieken, etc. maken dat je bedrijf optimaal mogelijk geëquipeerd moet zijn voor deze klussen. VV de Weide? Waarom sponsor geworden bij VV de Weide? Om mijn maatschappelijke betrokkenheid. Naast sponsoring van een aantal (landelijke) goede doelen, proberen wij ook een bijdrage te leveren aan lokale verenigingen zoals VV de Weide. Er heerst een prettige sfeer op sportpark “De Schutlanden” en ik zie grote betrokkenheid bij de vrijwilligers.

Steenbergen Mobiel

Wij zijn Peter en Michael Steenbergen. Sinds 1 oktober 2014 zijn we in Hoogeveen gevestigd met het bedrijf Steenbergen Mobiel, gespecialiseerd in mobiliteit op het gebied van scootmobielen en rollators. Op onze locatie aan de Dr. Anton Philipsstraat hebben we een gedeelte van een loods omgebouwd tot showroom waarin alle modellen staan. Ook hebben we hier een eigen ruime werkplaats en kantoor. Een A-locatie is voor ons niet belangrijk, onze klanten hechten veel waarde aan het feit dat ze bij ons voor de deur kunnen parkeren en dat we een groot terrein hebben waar men een scootmobiel of rollator kan proberen. Natuurlijk komen we ook bij de mensen thuis wanneer ze dit wensen.
We zijn begonnen in een rustige tijd. In de winter worden er nu eenmaal niet veel scootmobielen en rollators verkocht. Deze tijd hebben we genomen om er voor te zorgen dat ons merk “”staat””. Naast een logo, een kloppende website en dergelijke was het voor ons ook van belang er voor te zorgen dat we dealer zouden worden van een aantal merken. Hier zijn we heel zorgvuldig mee om gegaan. Service en nazorg zijn onze speerpunten, maar dit staat of valt natuurlijk met een goed product. Men kan bij ons terecht voor zowel nieuwe als gebruikte scootmobielen. Ook gebruikte scootmobielen gaan bij ons altijd de deur uit met garantie.
Inmiddels zijn we dealer van een viertal merken scootmobielen en één merk daarvan levert ons ook de rollators. Met deze merken kunnen we aan iedere wens voldoen en ieder budget kan nu bij ons terecht. Twee van deze merken produceren hun product volledig in Nederland. Echte kwaliteitsproducten van Nederlandse makelij, iets waar de oudere doelgroep zeer gevoelig voor is. Iets uit Nederland voelt vertrouwd. Met al deze merken scootmobielen kan men ook bij ons terecht voor onderhoud en reparatie. Mooi is ook dat wij niet lang hoeven te wachten op onderdelen. Alles is binnen 24 uur bij ons in huis en veel onderdelen hebben we standaard op voorraad.
Een landelijk opererend bedrijf worden is niet ons doel. Wij richten ons vooral op de regio Drenthe die we nu goed kunnen bedienen en waar we duidelijk kunnen voldoen in service en de heel belangrijke nazorg waar veel landelijke bedrijven punten laten liggen. Wij zijn geen prijsvechters, geen dozenschuivers. Wij hechten waarde aan een langdurige relatie met onze klanten die een vertrouwd adres zoeken om mobiel te blijven. Voor veel mensen wordt een scootmobiel zowel hun fiets als auto. Een rollator zijn mensen nodig ter ondersteuning van hun benen. “Snelle handel” past hier simpelweg niet bij. Door lid te worden van Businessclub de Weide hopen wij gezonde relaties aan te kunnen gaan met andere bedrijven en ondernemers. Ouderwets netwerken, alleen contact met iemand opnemen wanneer je wat van iemand wilt of geld aan iemand kan verdienen is niet aan ons besteed. Mensen leren kennen, langdurig en vertrouwd zaken kunnen doen, net zoals wij dit graag doen met onze klanten, is iets waar wij veel waarde aan hechten. Hartelijke groet, Peter Steenbergen & Michael Steenbergen

AB Bouw aannemersbedrijf BV

Op weg naar het indrukwekkende, zelfgebouwde pand van AB Bouw stuitte de verslaggever al op één van de nieuwe rode bedrijfsbusjes die geparkeerd stond voor een oude, rietgekapte boerderij aan het Hollandscheveld Opgaande in Hollandscheveld. Later vertelt André Bouwmeester, directeur van AB Bouw BV, dat dit het oudste huis is van Hoogeveen en dat zij de woning deels in de oorspronkelijke staat hebben teruggebracht. “Schots en scheef, precies zoals het was”, zegt hij lachend. Naast renovatie is AB Bouw BV de meesterbouwer voor woning- en bedrijfsnieuwbouw en verbouwingen. André Bouwmeester richtte zijn aannemersbedrijf in 1995 op. “Na de MTS heb ik eerst een aannemerscursus gedaan, overigens zonder de intentie om voor mezelf te beginnen”, vertelt hij. “Ik was daarna werkzaam bij een grote aannemer in Hoogeveen en werkte tussentijds op kantoor bij andere aannemersbedrijven. In 1991 begon ik bij een klein bouwbedrijf en na twee maanden werd ik gevraagd om daar bedrijfsleider te worden. Ik had de benodigde papieren en bleef er tot eind 1995 werken.” Intussen had hij overal wat opgestoken en vooral gezien hoe het níet moest. “Toen ik voor mezelf begon, gebruikte ik voor aftimmeren of buitenbetimmering bijvoorbeeld meteen een compressor en schiethamers. Bij veel bedrijven zag ik nog de traditionele manier, maar dat duurt langer, heeft een grotere kans op beschadigingen én geeft veel meer nawerk. Voor het zware tilwerk wordt er nu een hijskraan besteld, je moet zuinig op je personeel zijn. Zo hebben wij nu ook een aanhanger met een grote kraan. Zo werkt het.” Mensenwerk In 1999 groeide het aantal medewerkers van 1 naar 6 en momenteel werken er ongeveer 14 man bij AB Bouw. Een normale ontwikkeling, zegt Bouwmeester zelf. “Geen explosieve groei. Als echte noorderling vind ik dat belangrijk: het hoeft niet allemaal uitbundig of gek. Ik merk dat klanten dat ook plezierig vinden. Ik zit vijftwintig jaar in het vak, heb veel kennis en weet wat ik waar kan maken. Daar moet je het uiteindelijk van hebben.” De jongens van AB Bouw spijkeren continu hun kennis bij en gaan minstens eens per jaar naar een cursus. “Je leert nooit te veel”, vindt Bouwmeester. Voordeel is dat AB Bouw bij verbouwingen vrijwel alles zelf kan doen: metselen, voegen, tegelzetten, stukadoorsklusjes, elektra en installatiewerk. Het personeel is het visitekaartje voor een bedrijf, weet ook Bouwmeester. “Ik haal de opdracht binnen, maar de jongens zorgen voor een vervolgopdracht. Op onze site staat ook: ‘Bouwen is en blijft mensenwerk’ en dat heeft alles te maken met de werkhouding en klantvriendelijkheid van de jongens. Bij een nieuwe klus stellen ze zich direct even voor. Ze werken ordelijk en lopen er netjes bij in onze eigen bedrijfskleding.”  Kwaliteit boven kwantiteit Bouwmeester hing begin 2000, zoals hij zelf zegt, ‘de hamer in de wilgen.’ In zijn bedrijf is hij verantwoordelijk voor het management: coördinatie, planning en begroting. “Een snelle en accurate begroting is heel belangrijk”, benadrukt hij. “Een klant heeft iets in gedachten en wil zo gauw mogelijk weten wat het kost. We streven er daarom naar om binnen twee weken een prijs aan te reiken.” Een ander punt waarop AB Bouw zich van andere aannemerbedrijven wil onderscheiden, is dat er altijd kwaliteit wordt gegarandeerd. “Kwaliteit staat bij ons hoger in het vaandel dan kwantiteit. Ik heb een slogan en een motto: de slogan is ‘meesterbouwers van huis uit’ en mijn motto is ‘de klant woont erin, maar mijn naam hangt eraan.’ Na vijf jaar is het verschil tussen kwaliteit en goedkoop materiaal duidelijk te zien. Men is alweer vergeten dat het destijds goedkoop moest, maar mijn naam hangt er wel aan. Dit motto leeft ook onder de jongens; zij wijzen elkaar tijdens het werk op onvolkomenheden.” Een perfect voorbeeld van geleverde kwaliteit is de renovatie van de oude burgemeesterwoning aan de Stationsweg 19 te Hoogeveen. “Die is er zo mooi uitgekomen”, glundert Bouwmeester. “De ronding in het dak liep niet helemaal door, in plaats daarvan zat er een lijn in. Nu loopt het dak helemaal rond en is het helemaal af. Het beste compliment wat ik daarvoor kreeg, kwam van de buurman”, lacht hij. “In een brief schreef hij dat hij heel blij was dat het pand zo mooi was opgeknapt. Maar konden de schijnwerpers niet uit? Hij kon slecht slapen, want het dak schitterde nu zo!” Showroom In onze showroom kunnen mensen zien welke materialen wij gebruiken, ook kunnen ze kiezen welke gevelkozijnen (hout of kunststof, vlak of verdiept, glad of met houtstructuur), dakpannen, kapconstructie, luxe binnendeuren, luxe buitendeuren, schuifpuien, gootsystemen e.d. Zo wordt het tastbaar voor een klant en kopen ze niet iets van papier. Hierin zijn wij uniek, want er zijn maar zeer weinig die dit hebben. Zo zijn wij dealer van gevelkozijnen hout en kunststof, en luxe buiten en binnendeuren. Voor vragen zijn wij altijd bereikbaar, telefonisch, via de email, of zaterdag op het voetbalveld. Wij wensen alle spelers, begeleiders en alle andere vrijwilligers een sportief seizoen 2014 / 2015. AB Bouw aannemersbedrijf BV 10407413_440968426063112_3573480153025414380_n Buitenvaart 1717 7905 SN Hoogeveen tel. 0528 341800 www.abbouw.nl info@abbouw.nl

Uiterwijk Winkel Verzekeringen BV

Mijn naam is Marco Smit, 28 jaar en geboren en getogen in Hoogeveen. Al vanaf mijn 5e levensjaar ben ik lid van VV de Weide en heb alle selectieteams doorlopen, t.w. F1, E1, C1, D1, B1 en A1. Helaas heb ik nooit in het 1e elftal gespeeld. Ik heb wel één keer 90 minuten op de bank mogen zitten. Goed om erbij te vermelden dat ik toen een eerstejaars A-junior was en het een hele eer vond (ook erg spannend). Toen ik de overstap maakte naar de senioren koos ik ervoor om in een vriendenteam te gaan spelen. Dit was erg gezellig, maar ik merkte al snel dat ik het plezier in het spelletje begon te verliezen. Ik ben een persoon die altijd wil worden uitgedaagd, maar na verloop van tijd werd ik onvoldoende geprikkeld. Spelen in een hoger elftal begon te kriebelen en toen heb ik besloten om nog twee seizoenen uit te komen voor het 2e elftal. We speelden op dat moment in de reserve hoofdklasse. Dit was een geweldig niveau met een leuk team. De prestaties waren wisselend. Later ben ik op eigen initiatief (o.a. door verhuizing, drukte met werk en blessures) doorgeschoven naar het 3e elftal. Het 3e is een prestatieteam, waarbij plezier ook voorop staat. Het team bestond uit veel oud 1e spelers en spelers die het niveau van het 2e net niet aan konden. Ik voelde me als een vis in het water. Naar verloop van tijd merkte ik dat ik ouder begon te worden, waardoor ik vaker te maken kreeg met blessures (o.a. een zware hersenschudding). De blessures werden steeds heftiger, waardoor ik tijdens seizoen 2012/2013 (actief) ben gestopt met voetballen. Ik wilde het eigenlijk nog wel één keer proberen, maar mede doordat onze trainer opstapte, heb ik er voor gekozen zijn functie als trainer voor het 3e elftal over te nemen. Ik ben tot op de dag van vandaag nooit echt gestopt als speler. Mijn huidige functie is speler/trainer en wanneer het echt nodig is voetbal ik graag met de jongens mee. Dit jaar ben ik zelfs nog twee keer ingevallen bij het 2e elftal. Kwaliteiten genoeg 😉 Door zelf ook mee te blijven trainen, blijf je fit en betrokken bij het 3e elftal. Ik durf oprecht te zeggen, dat dit toch wel het leukste team is van De Weide. Naast voetbal ben ik ook gek op hardlopen en fitness. Gemiddeld ben ik toch zeker 5 á 6 dagen per week bezig met sport. Ik krijg hier veel energie van en dit komt weer van pas in mijn dagelijkse werk. Ik heb een relatie met Leslie Rietveld. Leslie is speelster van Dames 1 bij De Weide en ik woon inmiddels alweer 5 jaar met haar samen. We hebben geen kinderen en zijn niet getrouwd, maar wat niet is, kan nog komen 😉 We houden allebei van gezelligheid met vrienden en familie, actief sporten, lekker en gezond eten en het maken van verre reizen. Eind juni gaan we weer voor 3 weken naar Amerika. Uiterwijk Winkel Verzekeringen BV Vanaf 2005 ben ik werkzaam bij Uiterwijk Winkel Verzekeringen BV te Hoogeveen. Vanaf 1 juli 2008 ben ik bij Uiterwijk Winkel actief als adviseur/specialist op het gebied van verzuim- en inkomen. Ik heb het geluk dat ik van mijn passie, mijn werk heb kunnen maken! “Ik help bedrijven met advisering op het gebied van verzuim, inkomen, gezondheid en de samenhang daartussen. Ik bied bedrijven inzicht in de moeilijkheden en mogelijkheden van de sociale wet- en regelgeving en help ze bij het maken van de juiste strategische keuzes. Daarbij zorg ik dat bedrijven grip op de kosten krijgen, zodat het bedrijf ‘gezonder’ wordt. Denk hierbij aan ondersteuning voor bedrijven bij het verkorten en terugdringen van ziekteverzuim en advisering bij het afsluiten van een Ziekteverzuim- of andere inkomensverzekering”. Foto Marco Smit (1)